Kodolklosteris

vara bungas: Pu sataisījies būvēt taktisko kodolieroču glabāšanas bāzi BY teritorijā… Iecere nav jauna, par to bija diskusijas vismaz kopš 2007.gada. Pārsteidz nospraustie termiņi (ja nav blefs un viss ir sen izbūvēts), aprīlī sākt, bet jau jūlijā pabeigt būvdarbus. Kodolieoču glabāšanas tēma ir pietiekami klasificēta, tādēl, lai gūtu priekšstatu vieglāk atskatīties uz PSRS pieredzi šajā jomā. Skaidrs, ka šādu saimniecību dažos mēnešos uzcelt līdz gatavības pakāpei nav iespējams tīri tehnoloģiski. Pielāgot padomju mantojumu, kas būvēts tiem pašiem mērķiem, tas gan ir iespējams. Tikai piemēram – objekts “Gomeļ – 30”. BY teritorijā ir vēl citi padomju kodolklosteri:
Brestas rajonā – “Shereshevo”,“Zamshany-1”, “Zamshany-2”;
Vitebskas rajonā – “Kursevichi”, “Kosteni”,”Farinovo”;
Godņas rajonā- “Gezgaly”, “Minojty”,”Volkovtsy”, “Vasyuki”;
Minskas rajonā – “Kolosovo”.

Plēsējs pret Svešajiem (papidināts 27.03.)

vara bungas: Komentē pats epizodes Varonis. Saprotamā valodā. Ko varam mācīties?

  1. Novēlots brīdinājums, kad pretinieks jau ir 5 metrus no ierakuma. Arī pašu neuzmanība. Būtu PK mīnas…
  2. Savus ieročus jāpārzina kā Plēsējs
  3. Stacionārā pozīcijā ir jābūt rezerves triecienšautenēm, jo kaujā var nebūt laika kļūmju novēršanai
  4. Priekšējās pozīcijās kaujas komplekts salādēts un gatavs lietošanai
  5. Mīnmetējnieku reakcijas laiks – minūtes
  6. Mobilizētais šajā epizodē ir ne mazāks varonis par Plēsēju, jo neapjuka un bija noderīgs
  7. Veiksmes faktors
  8. Spray and pray strādā
  9. Mīnmetēja mīnas var šaut ar RPG? Var, aizstājot oriģinālo granātu
  10. Sakariem svarīga loma
  11. Taktiskās austiņas kaujā?
  12. Neaizmirstiet ieslēgt kameru

UPD1 Varonis tika pie Zelta Krusta un kārotās AR-15 + vērtīgs pašiņš. Par Piektdieni ziņu nav. Žēl.

avots

Satiksmes ministrs pieprasīs skaidrojumu par airBaltic iegādātajiem Audi e-tron

Satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs (Nacionālā Apvienība) nosoda Latvijas nacionālās lidsabiedrības airBaltic rīcību par 2022. gada izlaiduma Audi e-tron elektroauto iegādi līzingā uzņēmuma vajadzībām un pieprasīs skaidrojumus airBaltic padomei.

“Es neesmu pret elektrauto iekļaušanu uzņēmuma autoparkos, bet man nav saprotams, kāpēc ir jāiegādājas dārgi luksusa elektroauto, īpaši laikā, kad sabiedrība kopumā piedzīvo finansiālas grūtības. Ikreiz kā uzņēmums saskāries ar krīzi, valsts ir ieguldījusi milzu summas, lai tikai aviokompāniju varētu turpināt veiksmīgi darboties. Tagad, kad cilvēki cīnās par izdzīvošanu, domājot, kā samaksāt kārtējo komunālo maksājumu rēķinu, vai kur ņemt naudu, lai nosegtu milzīgās procentlikmes par kredītiem, lasīt ziņās par 12 jaunu luksusa auto iegādi, kas katra izmaksā teju 100 tūkstošus eiro, ir nepieņemami,” norāda ministrs.

Ministrs uzsver, ka airBaltic savā darbībā būtu jāatspoguļo labas pārvaldības principi, strādājot efektīvi un katru nopelnīto eiro izmantojot maksimāli lietderīgi.

Medijos jau izskanējis, ka airBaltic pagājušajā gada sākumā noslēdzis līgumu par 12 elektroauto iegādi. Uzņēmums to pamato ar ilgtspējas mērķiem, panākot nulles CO2 emisijas daudzumu līdz 2050. gadam. Protams, ka tā arī absolūta atrakstīšanās – lai samazinātu uzņēmuma CO2 emisijas, nav nepieciešams iegādāties luksusklases elektrisko SUV, kura vērtība tuvojas, iespējams arī pārsniedz, 100 tūkstošus eiro gabalā. Ja mērķis būtu samazināt CO2 emisijas nopērkot elektroauto, tad to var izdarīt krietni lētāk. Jāpiebilst, ka valsts no nodokļu maksātāju naudas pēdējos gados ieguldījusi simtiem miljonu eiro uzņēmuma pamatkapitālā. Tas tika darīts, lai lidsabiedrība varētu turpināt darbību Covid-19 pandēmijas ietekmē, palīdzētu mazināt krīzes sekas.

1000km brauciens ar Audi e-tron elektroauto (video)

Ukraiņi ar britu pretgaisa aizsardzības sistēmas Stormer HVM un LMM raķešu palīdzību iznīcina Krievijas dronu (Video)

Ukraiņi ar britu pretgaisa aizsardzības sistēmas Stormer HVM un LMM raķešu palīdzību iznīcina Krievijas dronu (Video)

Ukrainas bruņotie spēki turpina efektīvi izmantot Rietumu ieročus kaujas laukā. Šoreiz nopublicēts video ar pretgaisa aizsardzības sistēmas Stormer HVM darbu.

Video nopublicēja militārais analītiķis @UAWeapons. Tajā redzams, kā pretgaisa aizsardzības sistēmas apkalpe Avdijivkas rajonā ar vienu šāvienu iznīcināja Krievijas bezpilota lidaparātu. Jādomā, ka bezpilota lidaparātam tika trāpīts LMM daudzfunkcionālo raķeti.

Stormer HVM ir Lielbritānijas kompānijas Alvis Vickers ražota militārā bruņumašīna ar kāpurķēžu šasiju un HVM moduli, kas spēj izmantot Starstreak un Martlet LMM raķetes pretgaisa aizsardzībai. Kopš pilna mēroga kara sākuma abu veidu raķetes ir bijušas Ukrainā arī prettanku sistēmās.

#Ukraine: Uncommon footage of the successful use of a ?? Stormer HVM short range SAM system in the vicinity of Avdiivka, #Donetsk Oblast.

A Russian reconnaissance UAV is shot down, most likely using the LMM multi-role missile. pic.twitter.com/belHPBGzLm

?? Ukraine Weapons Tracker (@UAWeapons) March 24, 2023

Pirmie iespaidi par moderno hipsteru busiņu ID.Buzz

Tikai mieru – 190

vara bungas: Kaut kā neredzu kolēģu apskatos un ziņās nu jau faktu, ka Avdiivka veidojas situācija, kas atgādina Vuhledaru un Bahmutu vienlaicīgi. Varētu sasaistīt šo RU aktivizēšanos ar Xi vizīti, bet tas būtu pārāk vienkārši. Ja tīt -parīt šī stuācija nestabilizēsies, varēsim konstatēt jaunu RU uzbrukuma prioritāro virzienu.

Periodistas ucranianos reportan importantes éxitos del ejército ruso cerca de Avdiivka, que está prácticamente rodeada, y aunque las unidades de las Fuerzas Armadas de Ucrania resisten, están sufriendo "pérdidas enormes”

"PÉRDIDAS ENORMES" dice el periodista ucraniano…imaginad pic.twitter.com/6MQlcu3s9n

— Lorena (@Afroditaa1984) March 21, 2023

Na direção de Avdiivka em uma vila chamada Vodiane um coluna militar Russa foi alvo dos Javelin recentemente.#Ucrânia #Guerra pic.twitter.com/ozpmXyo2Z5

— Operator OSINT – Notícias e Combat footage (@OperatorOSINT) March 21, 2023

Islande ziemā. Diena #1 jeb ierašanās ledus zemē

15.03.2023. Patīkami, ka darba dienas rītā varēja pagulēt nedaudz ilgāk. Ap 9 iebraucām lidostas maksas stāvvietā Valet parking (cena: 3.50 EUR/24 h). Mēs ar bērniem jau iesēdāmies tumši pelēkajā busiņā, kamēr Edgars iebrauca mūsu auto stāvvietā aiz žoga. Īss brauciens, … Turpiniet lasīt

From Russia with love

Krievijas Federācija ir izvērsusi agresīvu karu Eiropā. Karš notiek dažādās frontēs. Krievijas zaldāti ar ieročiem rokās veic kara noziegumus Ukrainas teritorijā. Tanī pat laikā Krievijas specdienestu atbalstīti troļļi dirš izplata propagandu Eiropas valstu internetos.

Cehs.lv mākslīgā interneta laboratorijā radītie mākslīgie dižprāti Dainis-E un Pļāpa-KKF ir radījuši tekstus un attēlus, kas ir vērsti uz Krievijas iedzīvotājiem, nolūkā iepazīstināt viņus ar patiesu un uz Eiropas vērtībām orientētu informāciju.

Tulkojums: Hei, Krievijas iedzīvotāji! Zīst pimpi ir garšīgi! Sperma nav indīga!

***

Tulkojums: Šķērītes ir ne vien ass instruments, bet arī asas izjūtas!

***

Tulkojums: Vecene ar pimpi arī ir vecene! Tikai ar pimpi!

***

 

Tulkojums: Stulbu prezidentu drīkst atkārtoti neievēlēt! Lai viņš pisās dirst!

***

Sekošana dotajiem padomiem ir strikti brīvprātīga, un tie, kas nepiekrīt, var droši doties krievu karakuģa virzienā.

Dienvidkoreja: DMZ un skats uz Ziemeļkoreju

DMZ – demilitarizētā zona starp abu Koreju robežām ir viena no tūristu apmeklētājām vietām. “Vai tu plāno doties uz DMZ?” bija visbiežāk uzdotais jautājums arī man pirms brauciena, uzreiz pēc “Vai tu plāno apmeklēt pašu Ziemeļkoreju?”. Principā nekāda lielā māksla tā nav – nopērc diezgan dārgu tūrisma pakalpojumu un dodies skatīties teātri. Neapgalvoju, ka nekad...

The post Dienvidkoreja: DMZ un skats uz Ziemeļkoreju appeared first on Mugursoma.lv.

Čau, te Harijs

Tu šeit visticamāk iemaldījies pavisam nejauši, bet nebaidies, tūdaļ izstāstīšu visu, kas tev jāzina. Tomēr, ja ieradies kā sens lasītājs, meklēdams jaunumus, tad nākamo rindkopu droši vari izlaist, un sākt lasīt uzreiz no aiznākamās.

Tātad, 2015. gada aprīlī tieši pus gadu pēc kāzām (manām un Karīnas – mēs apprecējāmies) devāmies kāzu ceļojumā, ko mīlīgi saucām par medusgadu, jo ceļojuma ideja bija ceļot vismaz gadu un sākotnējais mērķis – tikt līdz Austrālijai bez lidošanas. Ceļojuma gaitu iepriekš pa dienām, nedēļām vai pat mēnešiem cītīgi neplānojām, plāns bija sākt braukt un tad jau skatīties. Piecus mēnešus dzīvojām savā 1994. gada Volkswagen Multivan, to laikā izbraukājām Eiropas austrumus un dienvidaustrumus, kā arī Turciju un Gruziju. Tad mašīnu metām malā, tālāk ar stopiem, autobusiem, kuģiem utt cauri Irānai, Pakistānai, Indijai, Mjanmai, Taizemei… Katru nedēļu es cītīgi rakstīju “fotoatskaites” – galeriju ar aprakstiem par to, ko tajā nedēļā redzējām, piedzīvojām. Tā kā esmu cītīgs faktu krājējs un pārbaudītājs, sākumā parasti tādas atskaites uzrakstīšana aizņēma stundas 4-6, līdz, kopā ar ceļojuma intensitātes piegušanu pieaugot arī atskaišu apjomam, kādā brīdī atskaitīšanās par, piemēram, nedēļu Pakistānā aizņēma jau apmēram divas pilnas darba dienas. Tādos tempos, protams, neko prātīgu izdarīt nevar, tāpēc atskaitīšanās sāka iepalikt, kādā brīdī jau par trim mēnešiem…

Kad 2016. gada 10. jūlijā pēc precīzi 443 dienu prombūtnes atgriezāmies mājās, domāju – tagad nu gan visu iekavēto paspēšu uzrakstīt, bet absolūti pēkšņi un negaidīti ieslēdzās “māju realitāte” – izrādās, ka, lai būtu, ko ēst un rēķinus samaksāt, kaut kā arī jāģenerē ienākumi. Diemžēl tādu prasmju, lai pelnītu ar blogošanu man nav, tāpēc jāiet vien darbā. Jāiet darbā, jāsatiek draugi, jāizglītojas, jāapmeklē pasākumi, kas tik vēl ne. Pēc mēnešiem trim uzrakstīju vēl vienu fotoatskaiti. Tad vēl vienu, un tad vēl – trīs pēcceļojuma atskaites par trim nedēļām Taizemē, katra ar trīs mēnešu intervālu. Pēc tam jau arī sagaidījām pasaulē pirmdzimto, sāku strādāt par gidu ārzemniekiem Rīgā un Latvijā, nodibināju īstu tūrisma uzņēmumu, sāku strādāt par tūrisma skolotāju – notiek miljons lietu. Nekad nebeidzu cerēt, ka kādā brīdī vēl atradīšu laiku ceļojuma aprakstu pabeigt, un tikai tagad, pēc vairāk nekā sešiem gadiem, atskārtu, ka bildes, no, piemēram, Brunejas man ir, bet neko jēgpilnu par tām pateikt vairs nevaru ? Nepabeigtais blogs droši vien ir mana mūža lielākā nožēla.

Tagad es izskatos apmēram šitā, dredu vairs nav, ne miņas no jaunības spīduma acīs arī

Tādam kā kopsavilkumam, te, lūk, ir pieejama karte ar pavirši uzzīmētu visu mūsu lielā ceļojuma maršrutu.
Otra svarīgākā lieta, ko apkopot, ir finanses. Visa ceļojuma garumā uzskaitīju katru izmaksu pozīciju, pat, ja tie bija 10 centi. Tagad gan tas neko daudz vairs nenozīme, jo apritējuši jau septiņi gadi, un viss ļoti mainījies, tomēr, ja interesē, lūk, vari iepazīties: izmaksu saraksts. Ja slinkums lasīt, bet ļoti gribas zināt – kopā tas izmaksāja 13371 eiro un 3 centus.

Tomēr viss nav tik skumji, kā šīs pēdējās pāris notis izklausās – turpinu izklaidēt sevi un citus, vadot ekskursijas pa Rīgu, un vedot visus gribētājus piedzīvojumos uz “medusgadā” un citos braucienos izpētītajiem galamērķiem – Taizemi, Indonēziju, Irānu, Balkānu valstīm un kur tik vēl ne (mans uzņēmums ir licencēts tūrisma operators un visi ceļojumi ir nodrošināti).
Ja tu arī gribi piedalīties Rīgas ekskursijās, vari paskatīties mana uzņēmuma SIA “Honest Tours” lapiņā, tiesa gan, tikai angļu valodā (izrādās, latvieši negrib maksāt naudu par ekskursijām Rīgā :)). Ja gribi braukt līdzi tālākos ceļojumos, tad gan pagaidām man tev nav saites, ko iedot, bet piesekot man feisbukā un instagramā gan vari. Tur jau drīz atkal ziņošu par nākamo gaidāmo braucienu.

Nu, tad līdz nākamajai reizei.

Atā

The post Čau, te Harijs appeared first on Karijs.

Sienu saukļi Pēterburgā un lāča tikšanās ar pūķi

Pēc pirmdienas ukraiņu dronu uzbrukuma krievu raķetēm Krimā, iestājies klusums jūrā. Raķetes vairs nelido Ukrainas virzienā. Rodas iespaids, ka krieviem Krimā nav šo raķešu. (Intefax). Līdz šim Melnajā jūrā atradās pieci kara kuģi, kas spējīgi šaut ļoti tālu ar „Kalibr“  raķetēm. Taču pēc 16. marta šāva vairs tikai viens no tiem un pašlaik nešauj vairs neviens. […]

Nesodiet bargi, nu savākušies man tie čieptie demotivatori

335071689_750497153156513_3088668382624885663_n.jpg
335978938_227466603082827_7702921845812519495_n.jpg
336477395_587930546701569_2619227860407842655_n.jpg
336680213_186071540804813_6066292891060933615_n.jpg
336690369_3515363878752724_8556055561968484571_n.jpg
336693540_940158143667175_2928128044787164259_n.jpg
336719030_604158311576630_4180150587249299250_n.jpg
336765820_892154745405210_4378827202846638906_n.jpg
336784653_522389860060627_8682516589798097032_n.jpg
336870627_1368527563969012_6755042629106466847_n.jpg
336881622_927096885297147_861225505932392295_n.jpg
336887996_5943842945716434_5234816522011308983_n.jpg
336910034_1143024833059330_7791406167735349990_n.jpg
337006529_759305075807435_8014852705351759276_n.jpg
337014018_610310520544631_4119267640967438276_n.jpg
337040421_940316637413438_95313386753941708_n.jpg
337058977_785390013107508_6822037936308801395_n.jpg
337233951_226358146547590_3599083615584825522_n.jpg
337299779_1359458294877166_2572034913325788763_n.jpg 
336698892_612433264035419_4842281032962397637_n.jpg
336764454_1215883159299240_8686831825916212683_n.jpg
337027198_919867709159347_2751846180356696048_n.jpg
330331401_949491352902256_933124684394607936_n.jpg
336885369_782173940203721_1471433466913469470_n.jpg
337035431_6258176367576242_1937026262471263180_n.jpg
337395097_170746582058648_1614162954660653162_n.jpg
337517469_3398368957045022_6823797926282362751_n.jpg
337048116_917962849406566_7652218907032083373_n.jpg
330300975_6178699008819849_4488618647717564179_n.jpg
337018114_181851841305988_9202916822662236021_n.jpg
336902207_140417422049438_7488183971823724219_n.jpg

Latvijas blogāres apskats #242 (17.03.-23.03.)

Laikam jāsāk uzskaitīt cik blogu ierakstus man izdodas savākt katrā apskatā. Tīri tā, lai pavērotu aktivitāti. Šoreiz saskaitīju 17.

Un kā teju ierasts, sākam ar šīs nedēļas grāmatām: Kartona kareivji, Pastkastīte nenosūtītām vēstulēm, Gulta ar zelta kāju, Pazaudēto lietu glabātājs, Detective Sean Duffy 1-3, Mežakaija, Tālava.

Ceha blogā var lasīt rakstu From Russia with love.

Inga uzrakstīja par terapiju, sevis nemīlēšanu un sāpīgām nakts atklāsmēm. Kristīnes blogā svara dienasgrāmatas devītais ieraksts.

Kinokults raksta par jaunāko kinogrāvēju no Igaunijas- Kalev.

Andras blogā pārdomas par sānsoļiem.

Zane turpina ceļojumu Dienvidkorejā- šoreiz ar pieturu pilī. Alīna raksta par ceļošanu uz Seišēlu salām.

Pierakstu blogā mēģinājums filmēt naktī ar GoPro kameru.

Sandra raksta par neseno sprādzienu Džonkojā un krievmīļu kongresu. Mārtiņa blogā padomu apkopojums pret lidlūku uzbrukumiem.

The post Latvijas blogāres apskats #242 (17.03.-23.03.) first appeared on BALTAIS RUNCIS.

“Google” atvērusi piekļuvi savam AI čatbotam “Bard”

Februāra sākumā līdztekus “Microsoft” arī “Google” prezentēja savu mākslīgajā intelektā (AI) balstīto čatbotu “Bard“. Tiesa, atšķirībā no “Microsoft Bing” AI čatbota, “Google” ar sava robota laišanu tautās nesteidzās un norādīja, ka to pilnveidos un testēs ierobežotā cilvēku grupā. Pēc pusotra mēneša “Google” paziņojusi, ka tagad publiski pieejama “Bard” beta versija.

Savā paziņojumā “Google” aicināja cilvēkus izmēģināt Ai čatbotu, reģistrējoties vietnē bard.google.com. Uzņēmums informē, ka sākotnēji tas būs pieejams lietotājiem ASV un Lielbritānijā, taču laika gaitā piekļuve “Bard” tiks nodrošināta interesentiem arī citās valstīs, kā arī atbalstīs vairāk valodu. Pagaidām čatbots komunicē tikai angliski. “Google” norāda, ka piekļuves paplašināšana esot nākamais būtiskais solis “Bard” pilnveidē, jo ir svarīgi saņemt atsauksmes no krietni lielāka lietotāju loka.

AI čatbota “Bard” interfeiss. Avots: Google

Funkciju ziņā “Google Bard” daudz neatšķiras no “Microsoft Bing” AI čatbota. Ar abiem var komunicēt brīvā sarunvalodā, kā arī interfeisi daudz neatšķiras. Galvenā atšķirība meklējama AI modeļos, kas tos darbina. Kamēr “Microsoft Bing” darbojas ar “OpenAI” izveidoto “GPT-4“, “Bard” pamatā ir LaMDA (Language Model for Dialogue Applications – LaMDA), kas laika gaitā tiks pilnveidots un atjaunināts, samazinot pieļauto kļūdu īpatsvaru.

SpaceX noņems no orbītas daļu no Starlink V2 Mini satelītiem

SpaceX noņems no orbītas daļu no Starlink V2 Mini satelītiem

SpaceX ir skārušas problēmas ar Starlink V2 Mini satelītiem, daži no tiem būs jānoņem no orbītas.

Februāra beigās SpaceX zemajā Zemes orbītā palaida 21 Starlink V2 Mini satelītus. Raķete Falcon 9 tos nogādāja 365 km augstumā. Tika pieņemts, ka tie pacelsies līdz 530 km orbītai, taču tas nenotika.

Starlink V2 Mini apstājās 380 km augstumā. 15. martā SpaceX satelīti sāka nolaisties un atgriezās 365 km augstumā. Ilons Masks sacīja, ka daži no satelītiem būs jānoņem no orbītas “tehnisku problēmu dēļ”. Tajā pašā laikā SpaceX vadītājs atzīmēja, ka Starlink V2 Mini ir pieblīvēts ar jaunām tehnoloģijām, tāpēc bija sagaidāmi darbības traucējumi.

I think only the altitude changes are significant. I think they are debugging some issue with the new sats, and we’ll see in a few weeks if they resume orbit raising

— Jonathan McDowell (@planet4589) March 22, 2023

Putins atkal izmanto karā 60 gadus vecus ieročus

Šodien Stokholmā runāju ar Lisu par karu. Saule vizuļoja pie Kamenes dārza un remonti uz Karaļa ielas spēja nobeigt (ar putekļiem un troksni) pat vispacietīgāko gājēju ielu piekritēju. Sēžām centrā, ārā. Viņa ir no Gotlandes un uzskata, ka Ukrainas karš būtiski ietekmē arī viņas ģimenes situāciju. Lisai ir plāni atgriezties atpakaļ uz dzīvi Visbijā pēc […]

Kaujas pie Avdijivkas un Krimas privātā krievu armija

Kara absurdi turpinās. Pirms gada kāds vientuļš krievu tētis gandrīz nonāca cietumā (soda kolonijā) uz diviem gadiem par to, ka viņa meita (12 g.v.) skolā uzzīmējusi zīmējumu, kas ataino atbalstu Ukrainai šajā nežēlīgajā karā.  Modrā nodevēja bijusi skolas direktore, kas pamanījusi „nepareizo bērna zīmējumu“ un informējusi par notikušo policiju. Maša Moskaļeva bija uzzīmējusi mammu, bērnu […]

Uz delnas

vara bungas: Kārtējā AI ierosināta minirevolūcija IMINT (attēlu izlūkošanas) jomā, jo īpaši attiecībā uz agro brīdinājumu. Zinot cik grūts ir IMINT analītiķa darbs, cik maksā šāda speciālista apmācība un cik nenovērtējama ir viņa pieredze, risinājums ir vienkārši ģeniāls, bet tagad pieejams gandrīz visiem interesentiem, kuriem ir mazliet nodokļmaksātāju naudas. Ņemam komerciālus satelītattēlus apmācam mašīnmācīšanās algoritmu meklēt, škirot, analizēt, klasificēt izmaiņas un anomālijas attēlos, cilvēkam atstājot tikai to interpretešanu (un arī to AI var iemācīt). Rezultātā agresors var aizmirst par pārsteiguma momentu. Katra viņa kustība tiks savlaicīgi pamanīta.

PS SIGINT (sakaru izlūkošana) , kas kopš radio izgudrošanas bija “mūsu viss”, gan laikam sagaida noriets.

PPS Tas liks agresoram mainīt taktiku. Kā? Labs jautājums. Karam jāsākas kā SOF specoperācijai, regulārie pieslēdzas vēlāk.

?????? – Optical satellite imagery has been everywhere since the start of the war.

IMINT analysts use it to understand what's happening on the ground and provide intelligence.

Some of them use a trick: AI.

Here are some key detections made by AI on the conflict.

1/5 ?⬇ pic.twitter.com/8j6q7oHfGW

— Aurelien D. (@DBVtrigramme) March 23, 2023

Vēl par klišejām; var jau būt, ka par vēl ko

Par dažām klišejām jau ierunājos nesenajā, pērnā gada novembrī, var jau būt, ka vēl kādos iepriekšējos rakstos. Un atkal - būtu strikti jāpārlasa viss iepriekš rakstītais, lai sameklētu vairāk par vienu, nule doto, linku. Lūdzu neņemiet ļaunā, ja kur atkārtošos varbūt.

Un nu noteikti atkal neierakstīšos pagriezienā un nebūšu visai ērta savās pārdomās.

Vispirms par nu jau gadu ilgo notikumu Ukrainas - Krievijas robežjoslā, Ukrainas teritorijā. Notikums ir neglābjami mienstrīms, par to runā daudz un dikti visādos locījumos. Un - Krievija sliktā, Ukraina labā. Viena melna, otra balta. Tikai un vienīgi šajā rakursā. It kā šajās valstīs nekas cits bez kara nenotiktu. Nē, Un apnicis man uzsvērt, nu nekādā formā neatbalstu to karu un Krieviju kā tā aizsācēju. 

Nu notiek tajās valstīs arī daudz kas cits. Kaut kā - es varbūt naiva esmu, bet gribētos zināt arī ko citu par šīm valstīm. Nu, diezin vai Krievija "sastāv" vienīgi no propagandistu "bataljona", valsts vadošajiem "keksiem". Un diezin' vai Ukrainā notiek tikai un vienīgi pretstāvēšana Krievijai. Tik - laikam jau pašreizējā situācijā "neklājas par ko citu runāt". Bet arī šādi tiek veidotas apziņas klišejas. Neglābjami.

Un vēlreiz uzsveru - pilnīgāks iespaids par tur notiekošo, ja nebūtu tikai vienpusīga informācija.

Un attieksmi pret Krieviju kā nehalo zemi padomiji jau sen, nu kopš 1940.gada vismaz, Latvijā paši vien radīja. Ar savu uzvedību. Pa druskai šim faktam, vismaz divos faktos, esmu kur agrāk pieskārusies. Ceru, sameklēsiet iepriekšējos rakstos.

Vēl drusku par Krieviju. Un vardarbību zemāko slāņu ģimenēs. "Ja mīl, tātad sit". No Krievijas ārēm nācis izteiciens. Un par šo parādību strādnieku ģimenēs jau cara laikos runāja Krievijas inteliģences pārstāvji. Zīmīgi, ka kopš cara laikiem Krievijā pagājuši nedaudz virs 100 gadiem, bet šajā, sišanas, ziņā nekas īpaši nav mainījies. Un arī fatālais masu alkoholisms. Abas šīs parādības pie mums, kaut nelielā mērā, ievazātas iz austrumu kaimiņa. Salīdzinājumā ar uz rietumu pusi esošām tautām - tur jau dzērājos noraksta cilvēkus, kuri tomēr izdzer to alkoholu daudz mazākā mērā, nekā Krievijā. Un sievas sišana - nu "negadījums" ārpus normas esošs. Pie viena, cik nu esmu lasījusi, daudzu rietumpuses tautu pasakās jau ietverts stāsts par to, ka vīrieša "rokas pacelšana" pret sievu var beigties pietiekami negatīvi vīrietim. Piemēram, pasakas varoņi precas un jaunā sieva uzstāda noteikumu par to, ka, ja vīrs trīs reizes iesitīs viņai, tad sieviete savāks visu, ko ienesusi mājā un aizies prom. Un būs absolūti vienalga, vai sitiens būs pa nopietnam, vai pa jokam. Un tad nu vīrietim būs "čakars" ilgs un dikts, lai situāciju vērstu par labu zināmā mērā.

Un vēl - stilu, ka pa ielām vazājas dažādas krāsas, piegriezuma un tīrības pakāpes treniņtērpos bez tam sportiska iemesla, pie mums ieviesa austrumpuses kaimiņi. Vismaz Rīgā noteikti. Un vairumā gadījumu tas joprojām norāda uz piederību tai austrumtautai. Gadās, protams, izņēmumi - kad kāds nekrievs tā saģērbies. Bet tiešām - vairumā tomēr tie ir tie, ar saknēm uz austrumiem no Latvijas.

Nu, piedodiet, ka atkal neierakstos vispārējā rakstā. Un manis teiktais arī ir zināma artava klišejas veidošanai. Nesodiet bargi.

Dmitrijs Medvedevs gatavs bombardēt Berlīni

Aizvadītā Putina tikšanās ar Sji ir galvenais krievu notikums šonedēļ un tā sekas atbalsosies Kremļa politikā vēl ilgi. Viss sākās jau novembrī, kad Krievijas vēstnieks Igors Morgulovs sašūpoja Pekinu, aizrautīgā priekā paziņojot, ka Ķīnas prezidents apmeklēs Maskavu. Tas bija sasteigts paziņojums. Tā nedara. Parasti ļauj viesim pašam paziņot par savu gatavību brukt un tikai pēc […]

Pasu nodaļa … Kurlm�?mie bez rok�?m ?

Pien�?ca t�? diena, kad ir radusies akūta vajadzība p�?c jaun�?s pases. Dzird�?ti ntie st�?sti par to, cik ilgi pasi ir j�?gaida, bet nu ne�?�?mu pie sirds ... līdz brīdim, kad pats izbaudu uz savas �?das mūsu ban�?nu republikas brinumjaukos apst�?kļus un ap�?tisko k�?rtību. Lai iegūtu inform�?ciju par to, līdz cikiem kura ...

Aktuālākā elektromobiļu problēma: kas izraisa nobrauktā attāluma samazināšanos un kā no tā izvairīties?

Elektriskās automašīnas kļūst arvien populārākas visā pasaulē. To tirgus daļa nepārtraukti pieaug, un dažās valstīs, piemēram, Norvēģijā, elektromobiļu pārdošanas rādījumi pat pārspēj automašīnas ar iekšdedzes dzinējiem. Protams, pieaug arī dažādu ražotāju piedāvājums.

Viena no lielākajām elektromobiļu problēmām ir akumulatora nodilums, kas ir normāli litija jonu akumulatoriem. Taču precīzi aprēķināt, cik ļoti ir nolietojies auto akumulators, praktiski nav iespējams. Galvenais iemesls tam ir tas, ka šajā procesā ir iesaistīts tik daudz mainīgo, kas dažādos veidos ietekmē akumulatora noārdīšanos.

Lai gan cēloņi ir dažādi un tie var dažādi ietekmēt nobraukumu, ir četri galvenie faktori. Mēs piedāvājam īsu pārskatu par tiem.

elektromobiļu problēma

Ātrā uzlāde

Tas ne vienmēr var paātrināt akumulatora noārdīšanos, taču paaugstināta termiskā slodze var sabojāt noteiktas akumulatora daļas. Šajā gadījumā akumulatora iekšējo elementu bojājumi nozīmē, ka mazāk litija jonu var pāriet no katoda uz anodu. Bet pat tādā gadījumā akumulatora bojājumi parasti nav tik lieli, kā daudzi varētu iedomāties.

Pirms desmit gadiem Aidaho Nacionālā laboratorija veica pētījumu ar Nissan Leaf elektromobiļiem. Testu laikā divas automašīnas tika uzlādētas ar 3,3 kW lādētājiem un vēl divas ar 50 kW nemainīga ātruma uzlādes stacijām. Pārvarot vairāk nekā 64 tūkst. kilometru, izrādījās, ka akumulatora noārdīšanās līmenis starp šiem transportlīdzekļiem atšķīrās tikai par 3 procentiem. Lai arī tas nozīmē, ka jūsu automašīna zaudēs 3 procentus šajā diapazonā, patiesībā apkārtējās vides temperatūrai ir daudz lielāka ietekme nekā uzlādes ātrumam.

elektromobiļu problēma

Apkārtējās vides temperatūra

Nav noslēpums, ka elektriskos transportlīdzekļus ietekmē vide. Vasarā, kad gaisa temperatūra ir augstāka, uzlāde notiek vienmērīgāk, un nobrauktais attālums ir nedaudz garāks. Kad ir auksts, uzlāde aizņem nedaudz ilgāku laiku, un arī nobrauktais attālums ir mazāks.

Tomēr jāpatur prātā, ka ārkārtīgi karstas dienas var negatīvi ietekmēt akumulatoru darbību.

elektromobiļu problēma

Nobraukums

Elektriskās automašīnas ir sava veida lielāka viedtālruņu versija. Mēs visi ļoti labi zinām, ka jo vairāk uzlādes ciklu, jo lielāks ir akumulatora nolietojums. Vēl nesen Tesla aprēķināja, ka Model S, kas nobraucis vairāk nekā 40 000 kilometru, zaudē aptuveni 5 procentus akumulatora ietilpības. Pārsniedzot 200 tūkst. kilometru nobraukumu, kopējam akumulatora nodilumam vajadzētu sasniegt aptuveni 10%.

Tiesa gan, jāpiemin, ka šādi aprēķini veikti, izmantojot standarta situācijas, tāpēc šie skaitļi var atšķirties no reālajām situācijām, īpaši gadījumos, kad akumulatoriem ir kāda kļūme vai tamlīdzīgi.

Laiks

Vēl viens faktors, kas ietekmē elektromobiļos izmantotos akumulatorus. Šis faktors protams nebūs svarīgs tiem, kuri iegādājušies jaunu elektroauto.

2016. gadā Insideevs reportieris Marks Larsens ziņoja, ka viņa Nissan Leaf astoņu gadu laikā zaudēs aptuveni 35 procentus no akumulatora ietilpības. Šāds procents šķiet ārkārtīgi augsts, taču jāpatur prātā, ka minētais Nissan modelis ir labi pazīstams ar salīdzinoši strauju akumulatora noārdīšanos.

Preventīvie pasākumi

Ja domājat par elektromobiļa iegādi vai jums jau tāds ir, ir dažas lietas, ko varat darīt, lai pēc iespējas labāk aizsargātu transportlīdzekļa akumulatoru. Daudzi padomi ir diezgan vienkārši īstenojami – mēs piedāvājam īsu to pārskatu:

  • Ja jums ir iespēja, mēģiniet pēc iespējas ilgāk turēt savu elektromobili pieslēgtu elektrotīklam, īpaši vasarā. Tiesa, ja jums ir Nissan Leaf vai cits EV, kuram nav akumulatora dzesēšanas, iesakām transportlīdzekli turēt ēnā.
  • Ja iespējams, sagatavojiet savu automašīnu braukšanai desmit minūtes agrāk. Tādā veidā jūs pasargāsiet akumulatoru no pārkaršanas pat karstākajā vasaras dienā.
  • Lai gan ātrā uzlāde nenodara lielu kaitējumu, uzlādējiet savu transportlīdzekli mājās vai, ja iespējams, ar lēnāku lādētāju.
  • Izvairieties no akumulatora izlādes līdz 10 vai 20 procentiem. Izvairīšanās no akumulatora kritiskās izlādes sasniegšanas var būt ļoti noderīga prakse, īpaši ilgtermiņā.

Tāpat ir vērts atzīmēt, ka lielākā daļa elektromobiļu ražotāju nodrošina akumulatoram garantiju un pasargā jūs gadījumā, ja akumulatora noārdīšanās sasniedz 30% vai vairāk. Šis ir vēl viens faktors, kas jāņem vērā, it īpaši, ja pērkat lietotu transportlīdzekli.

(Pamatojoties uz informāciju no Insideevs.)

Tiem, kas vēlas mājās ierīkot uzlādes staciju: 5 lietas, kas jāzina ikvienam elektromobiļa īpašniekam

The post Aktuālākā elektromobiļu problēma: kas izraisa nobrauktā attāluma samazināšanos un kā no tā izvairīties? appeared first on Datuve.

BMW prezentējis savu pirmo ar ūdeņradi darbināmo automobili – BMW iX5 Hydrogen

BMW prezentējis savu pirmo ar ūdeņradi darbināmo automobili – BMW iX5 Hydrogen

Pēc četrus gadus ilguša izstrādes darba Vācijas autobūves uzņēmums BMW ir prezentējis savu pirmo ar ūdeņradi darbināmo automobili BMW iX5 Hydrogen. Šogad demonstrācijas un testēšanas nolūkos tiks izlaisti 100 šādi automobiļi. Īstenojot mērķus vides aizsardzības un klimata jomā, uzņēmums paziņoja arī par sasniegumiem alumīnija – automobiļu ražošanā būtiska materiāla – ieguves un apstrādes uzlabošanā.

“Ūdeņradis ir daudzpusīgs enerģijas avots, kam ir liela nozīme pārejā uz atjaunīgo enerģiju un tādējādi arī klimata aizsardzības veicināšanā. Ūdeņradis ir viens no visefektīvākajiem atjaunīgās enerģijas uzglabāšanas un transportēšanas veidiem, un tas ir trūkstošais puzles gabaliņš klimatneitrālai mobilitātei,” sacīja Olivers Zipse, BMW AG valdes priekšsēdētājs.

Ar 6 kg ūdeņraža iespējams nobraukt līdz 504 km

BMW iX5 Hydrogen, kas izstrādāts uz jaunākā BMW X5 modeļa bāzes, konceptuālā līmenī pirmo reizi tika prezentēts jau 2019. gadā lielākajā un nozīmīgākajā pasaules mobilitātes izstādē “IAA”. Līdzīgi kā elektromobiļiem arī šim automobilim ir elektromotors, taču to darbina ūdeņraža degvielas elementi, izmantojot ķīmisko reakciju starp ūdeņradi un skābekli. Šiem elementiem ķīmiski savienojoties rodas divi produkti: elektrība un ūdens. Saražotā elektroenerģija tiek padota dzinējam, un iegūtais ūdens tiek izvadīts vidē.

Šī tehnoloģija ir ne tikai ilgtspējīga, jo braukšanas laikā nepiesārņo vidi, bet arī spēj sniegt tādu pašu braukšanas komfortu kā mūsdienu elektromobiļi, vienlaikus nodrošinot ātru degvielas uzpildi. BMW iX5 Hydrogen ir divas ūdeņraža tvertnes, kurās kopā ir gandrīz seši kilogrami ūdeņraža un kas ir pietiekami, lai nodrošinātu 504 km nobraukumu saskaņā ar WLTP ciklu. Šo divu ūdeņraža tvertņu uzpildīšana aizņem tikai trīs līdz četras minūtes.

iX5 Hydrogen spēj ģenerēt līdz pat 125 kW/170 ZS nepārtraukto jaudu, savukārt, pateicoties īpaši šim modelim izstrādātajam elektriskajam akumulatoram apvienojumā ar eDrive tehnoloģiju, maksimālā jauda var sasniegt 295 kW/401 ZS. Tādējādi automobilis paātrinājumu no 0 līdz 100 km/h sasniedz mazāk nekā 6 sekundēs.

Pagājušajā gadā BMW Group visā pasaulē pārdeva vairāk nekā 215 000 pilnībā elektrisku automobiļu, kas ir par gandrīz 108 % vairāk nekā iepriekšējā gadā. Uzņēmums lēš, ka vēlākais līdz 2030. gadam pilnībā elektriskie automobiļi veidos vairāk nekā 50 % no tā kopējā pārdošanas apjoma.

BMW prezentējis savu pirmo ar ūdeņradi darbināmo automobili – BMW iX5 Hydrogen

Ilgtspējīga alumīnija ražošana

BMW Group uzsver, ka tikai ar elektromobiļu skaita palielināšanu uz ceļiem nevar panākt klimatam draudzīgu mobilitāti. Tāpēc ir svarīgi samazināt arī automobiļu ražošanas procesa ietekmi uz vidi un palielināt pirmreizējo materiālu atkārtotu izmantošanu automobiļu ražošanā, izmantojot otrreizēji pārstrādāto materiālu potenciālu.

BMW Group īpašu uzmanību pievērš CO2 emisiju samazināšanai ražošanas ķēdē. Viena no jomām, uz ko grupa vērš savu uzmanību, ir alumīnija ražošana. Tā veido aptuveni ceturto daļu no CO2 emisijām vidēja izmēra elektromobiļa ražošanas ķēdē.

BMW prezentējis savu pirmo ar ūdeņradi darbināmo automobili – BMW iX5 Hydrogen

Šī iemesla dēļ no 2024. gada BMW plāno automobiļu ražošanā izmantot alumīniju, kura CO2 emisijas ir ievērojami zemākas nekā alumīnijam, kas izmantots standarta automobiļu ražošanā. Tāpēc BMW ir parakstījis līgumu ar Rio Tinto alumīnija ražotni Kanādā, kas alumīnija ražošanā izmanto atjaunīgo elektroenerģiju. Papildus tam, ka ražošanas procesā tiek izmantota hidroelektrostaciju saražotā zaļā enerģija, uzņēmums izmanto arī inovatīvu metāla kausēšanas tehnoloģiju, kas CO2 vietā ražo skābekli. Salīdzinot ar tradicionāli ražotu alumīniju, šāda pieeja ļauj samazināt alumīnija ražošanas procesā radītās CO2 emisijas par 70 %.

BMW prezentējis savu pirmo ar ūdeņradi darbināmo automobili – BMW iX5 Hydrogen

Papildus sadarbībai ar Rio Tinto rūpnīcu BMW Group ievieš uzlabojumus arī savās rūpnīcās. Piemēram, Landshūtē, vienīgajā BMW grupas vieglmetālu liešanas ražotnē Eiropā, tiek izmantots unikāls alumīnija liešanas process, kas rada praktiski nulles emisijas. Turklāt alumīnija ražošanai no 2021. gada tiek izmantota saules enerģija un aptuveni divas trešdaļas rūpnīcā izmantotā alumīnija tiek iegūtas no otrreizējās pārstrādes cikla.

 

BMW Group ir apņēmusies jaunu transportlīdzekļu ražošanā izmantot vismaz 50 % otrreizēji pārstrādātu materiālu un ievērot citus aprites ekonomikas principus ražošanas procesā.

Elektromagnētiskais lauks, starojums un tā radītais piesārņojums

Mūsu ikdiena ir piesātināta ar dažādām elektroniskām ierīcēm, bez kurām pat nevaram iedomāties pilnvērtīgu ikdienu. Taču ne vienu vien satrauc, vai šīs daudzās un dažādās ierīces rada kādu ietekmi uz mūsu veselību. Pēc klausītāju lūguma skaidrojam, kā veidojas elektromagnētiskais starojumu, kāda ir mūsu dzīve līdzās dažādām ierīcēm un ko pētījumi saka par elektronisko iekārtu kaitīgumu. Stāsta Latvijas Elektronikas iekārtu testēšanas centra tehniskais direktors Gundars Ašmanis un Rīgas Stradiņa universitātes Darba drošības un vides veselības institūta direktors Ivars Vanadziņš. Gundars Ašmanis norāda, ka ir vietas, kur elektromagnētiskā lauka nav. Mēs varam arī izbēgt no Zemes elektromagnētiskā lauka. No elektromagnētiskā spektra mēs varam izbēgt telpās, kuras ir ekranētas. "Rīgas Tehniskajā universitātē, Latvijas Elektronikas iekārtu testēšanas centrā šāda telpa ir, kurā mēs ieejam, aizveram durvis, mums nav ne 1G, ne 2G, ne 5G. Nedzirdam radio, mums nav televīzijas, mēs esam atslēgti no apkārtējās vides komunikācijas ziņā. Arī valdībai vajadzētu būt slepenām šādām telpām,  katrā ziņā NATO sarunas notiek šādās telpās, lai nevarētu noklausīties, ja nu kādam ir līdzi raidītājs, tad lai šī enerģija neizspruktu ārā, nevarētu noklausīties," skaidro Gundars Ašmanis. Runājot par elektromagnētisko lauku mums apkārt, Ivars Vanadziņš norāda, izņemot šīs specifiskās zonas, vienmēr esam bijuši pakļauti tā ietekmei. Lielais daudzums dažādu elektroierīču ir jaunums. Tajā pašā laikā, vērtējot ikdienas elektroierīču radīto fonu, viņš atzīst, ka būtiskas ietekmes veselībai nav. "No veselības viedokļa faktiski tie elektroniskie lauki, es lietošu vārdu lauki, tas izstarošanas avots pie viņa ir kaut kāda zināma viena jauda, bet viņi ārkārtīgi labi un strauji dzēšas un samazinās. Pietiek ar metru vai diviem, nesēdēt virsū tieši raidītājam, metru vai divus tālāk, pat ja rādītājs gana spēcīgs, būtībā mēs runājam par 5%, 10 procentiem, kaut kādu stipri zemāku intensitāti. Līdz ar to, ja mēs esam tādā normālā vidē, kur ir ievērotas kaut kādas tehniskās prasības, faktiski ir ārkārtīgi maz tādu vietu, kur tie līmeņi ir tādi, kas radītu būtisku ietekmi uz veselību," norāda Ivars Vanadziņš. Viņš arī min, ka ierīču ražotāji nepārtraukti pilnveido standartus, lai dažādas ikdienas ierīces neradītu kaitējumu cilvēku veselībai un būtu patērētājiem droši. "Ja mēs lietojam ierīces atbilstoši to mērķim, viņas ir ražotas atbilstoši tehniskajiem standartiem un ir darba kārtībā, mēs nedarām kaut kādas pilnīgi totālas, vājprātīgas muļķības, tad faktiski pameta bažām īsti nav. Es gribētu teikt, ka mums nav ļoti daudz, bet ir simtos dažādu mērījumu, specifiski vairāk darbavietās, jo tās koncentrācijas mēdz būt augstāks, mums faktiski nav neviens mērījums Latvijā, kas būtu pārsniedzis to, kas medicīnā būtu kaut kas būtu traktēta kā tāda bīstamā ekspozīcijas darbības vērtība," atzīst Ivars Vanadziņš.

T-veida krusts

vara bungass: Vēl viena ēpiska kauju epizode 10 km uz R no Lisičanskas. Nepartraukti uzbrukumi 7 dienu garumā vienas UA nodaļas pozīcijām. Aizstāvētas. Zaudētas. Atgūtas.

I daļa. Artilērijas atbalsta izšķirošā loma.

II daļa Rezervju izšķirošā loma.

Cena kritusies sālim un kartupeļiem, stipri cēlusies – maizei un sīpoliem. Cenu rekordistu saraksts Latvijas veikalos

Latvijas Tirgotāju asociācija (LTA) regulāri veic patēriņa preču cenu salīdzinājumu veikalos. Šā gada martā noskaidrots, ka maize, sīpoli, "Coca-Cola" un pat marinēti gurķi ir cenu kāpuma rekordisti salīdzinājumā ar 2022. gada martu.

ASUS Zenbook Fold Oled UX9702 apskats

ASUS Zenbook Fold Oled UX9702 ir 17 collu liels planšetdators / klēpjdators. Ierīces ekrāns ir salokāms, kas nodrošina ierīci daudzpusīgai lietošanai. Ierīci var izmantot kā klēpjdatoru, planšetdatoru vai kā galddatoru.

ASUS Zenbook Fold Oled UX9702 ir viena no daudzpusīgākajām ierīcēm, kas radīta. Ierīcei ir 6 iespējami lietošanas režīmi – klēpjdatora režīms (ar virtuālo tastatūru), klēpjdatora režīms (ar Bluetooth tastatūru), darbvirsmas režīms, planšetdatora režīms, lasīšanas režīms, paplašinātais režīms.

  • Klēpjdatora režīms (ar virtuālo tastatūru) – nodrošina 13,3 collu 16:9 klēpjdatoram līdzīgu displeja laukumu. Apakšējā displeja daļa ir 12,5 collas liela ar virtuālo ekrāna tastatūru.
  • Klēpjdatora režīms (ar Bluetooth® tastatūru ) – nodrošina 13,3 collu 16:9 klēpjdatoram līdzīgu displeja laukumu. Apakšējā ekrāna daļā tiek novietota ASUS ErgoSense Bluetooth tastatūrua Tastatūra piestiprinās ar magnētiem pie ierīces rāmja daļas.
  • Darbvirsmas režīms – atlociet salokāmo OLED displeju līdz tā pilnajam 17,3 collu izmēram, novietojiet to uz galda ar integrēto statīvu un pievienojiet ErgoSense Bluetooth tastatūru.
  • Planšetdatora režīms – pilnībā atvērts 17,3 collu skārienekrāns labi noderēs tīmekļa pārskatīšanai. Tas gan nebūs ērts, to turot rokās. Labāk būs novietot uz galda virsmas vai uz kājām.
  • Lasītāja režīms – salokot displeju vertikāli, dators pārtop par lasīšanas ierīci.
  • Paplašinātais režīms – režīms ir līdzīgs klēpjdatora režīmam (ar virtuālo tastatūru), tikai papildus tam tiek pievienota Bluetooth tastatūra. Šādā režīmā varat izmantot visu 17 collu displeju, bet tas gan būs salocītā veidā.

ASUS Zenbook Fold Oled UX9702 dizains

Izpakojot ierīci no kastes, tas ir kā milzīgs planšetdators 17 collu izmērā. Rokās tas ir nedaudz neērts šādā izmērā. Uzbūves kvalitāte gan liekas ļoti laba. Atlocītā veidā ierīce ir tikai 8.7 mm plāna un sver vien 1.5 kg. Ierīces korpuss ir izstrādāts no magnija sakausējuma, bet aizmugurējā daļā ir piestiprināts mākslīgās ādas ergonomisks statīvs.

Zenbook 17 Fold OLED atbilst īpaši prasīgajam MIL-STD 810H militārajam standartam attiecībā uz uzticamību un izturību. Kā apgalvo ASUS, izstrādātā eņģe tiek pakļauta vismaz 30 000 ciklu spīdzināšanas testiem, kas nodrošina maksimālu izturību.

Portu ziņā gan ierīcei nekā daudz nebūs. Ja uz ierīci skatāmies atvērtā veidā un to novietojam vertikāli, augšējā daļā kreisajā pusē būs 1 x Thunderbolt ports. Kreisajā pusē atradīsies skaļuma regulācijas pogas. Labajā sānu malā būs ieslēgšanas poga,  1 x Thunderbolt ports un audio ports. Kreisajā sānu malā atrodas dzesēšanas kanāls.

Tehniskā specifikācija

Procesors – Intel Core i7-1250U Processors 1.1 GHz (12M Cache, līdz 4.7 GHz, 2P+8E cores);
RAM – 16GB LPDDR5;
Videokarte – Intel Iris Xe Graphics;
Operētājsistēma – Windows 11 Home;
Displejs – 17,3 collu, OLED displejs, 2560 x 1920 izšķirtspēja, 4:3 malu attiecība, 60 Hz, 0.2 ms reakcijas laiks, pret atspīduma displejs, DCI-P3 100% gamma, 500 nitu spilgtums, 1.07 miljardu krāsas, PANTONE Validated, skārienekrāns, ekrāna un korpusa attiecība: 87%;
Atmiņa – 1TB M.2 NVMe PCIe 4.0 SSD;
Svars – 1.5 kg;
Izmērs – 378 x 287 x 8.7 mm;
Pieslēgvietas –  1 x 3,5 mm audio, 2 x Thunderbolt™;
Papildus – Wi-Fi 6 (802.11ax), Bluetooth 5, 5.0M kamera ar IR funkcionalitāti;
Akumulators – 75WHrs;
Krāsa – melna;
Cena – ~ 3400 EUR.

ASUS Zenbook Fold Oled UX9702 displejs

UX9702 ir 17,3 collu skārienekrāns. Ierīcei ir OLED displejs ar 4:3 malu attiecību un 2560 x 1920 izšķirtspēju. Displejs nodrošina 60 Hz atsvaidzes intensitāti un 0,2 ms reakcijas laiku. Tam ir 1,07 miljardi krāsu un tas ir PANTONE® validēts precīzām krāsām. Displejs ir pietiekošu spilgts, nodrošinot 500 nitu spilgtumu un 100% DCI- P3 krāsu gamma, kā arī tas nodrošina par 70% zemāku zilās gaismas līmeni nekā LCD displejam ar TÜV Rheinland acu kopšanas sertifikātu. Salocītā veidā katra 12,5 collu displeja puse nodrošina 3:2 izmēru. Ekrāna un korpusa attiecība: 87%.

ASUS Zenbook Fold Oled UX9702 veiktspēja

ASUS Zenbook Fold UX9702 ir aprīkots ar Intel Core i7-1250U processoru. Procesoram ir 10 kodoli un 12 pavedieni. Tas sastāv no 2 veiktspējas kodoliem un 8 efektivitātes kodoliem. Operatīvā atmiņa ir 16gb. Glabāšanai ir ātrs 1TB SSD disks. Par video rūpēsies Intel Iris Xe Graphics. Ierīce būs pietiekoši laba ikdienas izklaidei pārlūkojot internetu, skatoties filmas, kā arī darbam.

Passmark

UserBenchmark

CineBench R20

CrystalDiskMark

Galerija

Vērtējums

Patika 

  • Labs 17 collu OLED displejs.
  • Laba uzbūves kvalitāte.
  • Daudzpusīgas lietošanas iespējas.

Varēja būt labāk 

  • Maz pieslēgvietas. Nav USB.
  • Tastatūra nav apgaismota.
  • Displejs diezgan grūti tīrāms.
  • Dārgs.

Secinājumi

ASUS Zenbook UX9702 ir daudzpusīga ierīce, kas ļauj to izmantot gan kā kompaktu klēpjdatoru, planšetdatoru vai pat darbvirsmas režīmā. Zenbook UX9702 būs labi piemērots lietot interneta pārlūkošanai, video skatīšanās vai vienkāršiem ikdienas darbiem. Video spēlēm šī ierīce nebūs tā piemērotākā. Lai palielinātu savu produktivitāti, izmantojot logu pārvaldības funkciju lietotnē ScreenXpert, varat sadalīt Zenbook 17 Fold OLED ekrānus dažādos veidos, izmantojot līdz pat trim logiem jebkurā režīmā. Ekrāns ir ļoti patīkams jebkurā lietošanas režīmā un šeit ASUS ir paveicis lielisku darbu.

Akumulatora lietošanas laiks ir apmierinošs. Vidēji tas darbosies 5-8h, video skatīšanās režīmā, tekstu rediģēšanai vai interneta pārlūkošanai. Lietošanas laikā noteikti ir jāpaseko līdzi arī tastatūras uzlādes līmenim, jo vienlaicīgi ierīci un tastatūru nevarēs uzlādēt.

The post ASUS Zenbook Fold Oled UX9702 apskats appeared first on notepad.lv.

If you publish it, it will rank

TLDR: If you build it, they will come, and if you add paid plans, they will buy, and if you publish it, it will rank.

if-you-publish-it-it-will-rank.png

Publish too and see you next time!

Mālpils dabas taka

29.01.2023. Iepriekšējā diena veltīta Alberta futbola turnīram. Šajā dienā gribējās laukā, dabā. Lai gan internetā minēta informācija, ka Mālpils dabas taka slēgta uz rekonstrukciju, riskējām un braucām. Pie tilta pār Mergupei neliels stāvlaukums, kur arī atstājām mašīnu. Neko nedomājot, pagājām … Turpiniet lasīt

Plāno iegādāties dzīvokli sērijveida mājā? Pirms izlem par to, pārbaudi šīs 6 lietas!

Pēdējā gada laikā pieaugusi iedzīvotāju interese par īpašumu iegādi padomju laikos celtās sērijveida daudzīvokļu ēkās. Lai gan dzīvokļi šādās ēkās pieejami par ievērojami zemāku cenu nekā jaunos projektos, ir vairākas nianses, kas jāņem vērā, lai iegādātais mājoklis nākotnē nekļūtu par apgrūtinājumu. Luminor bankas mājokļu kreditēšanas eksperts Kaspars Sausais sniedz padomus, kam ir būtiski pievērst uzmanību, pirms iegādāties mājokli daudzdzīvokļu ēkās, kas jau kalpojušas ilgāku laiku.

Grāmata- Doktora Dūlitla peldošā sala. Autors: Hjū Loftings.

Nosaukums: Doktora Dūlitla peldošā sala.
Autors: Hjū Loftings.
Izdevējs: Liesma.
Gads: 1973
LPP: 302

Hugh LoftingThe Voyages of Doctor Dolittlle., 1950.
Tulkojums latviešu valodā- Vizma Belševica

Par grāmatu
Džons Dūlitls tagad ir slavens zvēru ārsts un nu viņu pazīst visā pasaulē. Tāpēc viņš ik pēc pusgada dodas ilgā ceļojumā un Padlebijā ir retāk sastopams. Tāpēc Tomijs Stabinzs, kurpnieka dēls, ļoti pārdzīvo, ka doktors nav uz vietas, jo Tomijs izglāba vāveri un ļoti vēlas sadakterēt tās kāju.
Kādu dienu Dūlitls atgriežas un Tomijs viņu aizved pie slimā dzīvnieka. Ātri atraduši kopēju valodu, doktors Dūlitls piedāvā Tomijam kļūt par viņa asistentu un doties ceļojumā uz neparasto Zirnekļpēriķu salu.

Ja ir lasīta doktora Dūlitla pirmā grāmata, tad skaidrs, ka jālasa arī turpinājums. Protams, vēl jau ir arī citas grāmatas par doktoru Dūlitlu, bet man mazliet bail gan par izdevēju, gan autora spējām noturēt interesanto stāstījumu vairāku grāmatu garumā. Ka nesanāk kā ar Smaragda pilsētas burvi.

Šī daļa ir tāda kā Tomija atmiņas par satikšanos ar Džonu Dūlitlu, kļūšana par viņa asistentu un došanos ceļojumā uz Zirnekļpērtiķu salu. Gan, lai to izpētītu un atrastu džebrizi vaboli, gan arī satiktu indiāni Garo Bultu. Deviņgadīgajam Tomija tas bija pirmais ceļojums ārpus Padlebijas. Toties kāds! Ar kuģi doties uz Dienvidamerikas krastiem, piestāt Spānijā un iekulties nepatikšanās ar vēršu cīņu piekritējiem, nokļūt vētrā, izglābt indiāņus un nonākt reāla kara pašā viducī… un vēl jau bija Polinēzijas uzraudzībā jāapgūst dzīvnieku valoda un jāpiedalās tiesas procesā, lai izglābtu nevainīgu cilvēku. Tikpat galvu reibinoši piedzīvojumi kā pirmajā daļā, tik šoreiz uz nelielas peldošas salas, kur dzīvo divas naidīgas indiāņu ciltis. Bet tā nav vienīgā problēma- sala peld un pamazām tā virzās tuvāk Antarktīdai. Līdz ar to indiāņiem draud bada nāve un nosalšana, jo nosals gan labības lauki, gan paši indiāņi. Tad nu doktoram darba pilnas rokas- iemācīt indiāņiem iegūt uguni, sarunāt ar vaļiem, lai atstumj salu siltākos ūdeņos, un, protams, kļūt par indiāņu dakteri. It kā ar to būtu par maz, tad salas otra indiāņu cilts nolēma uzbrukt. Tad nu doktors ar Garo Bultu un Bumpo (viņš ar devās ceļojumā ar doktoru) kļuva par Briesmīgiem Trīs un varonīgi cīnījās, lai aizstāvētu savus draugus. Bet tā ka pārspēks bija pretinieku pusē, tad palīgā nāca Polinēzija ar saviem draugiem un miers uz salas tika atjaunots.

Joprojām labs un aizraujošs lasāmais. Varbūt mazliet didaktiskāks kā pirmā grāmata, bet to jau laikam tikai pieaugušā vecumā pamanīs, ka indiāņiem labais baltais cilvēks atnesa gara gaismu un briesmīgais karš vairāk izskatījās pēc krogus klopes. Ko darīt- pieauguša cilvēka blaknes…

Varbūt šoreiz mazāks uzsvars uz dzīvniekiem, bet tāpat to loma visos notikumos ir būtiska un viņi ne reizi vien glāba doktoru un viņa draugus.

Grāmatas vērtējums: 9/10
Citu grāmatu vērtējumus var atrast grāmatu sadaļā.

The post Grāmata- Doktora Dūlitla peldošā sala. Autors: Hjū Loftings. first appeared on BALTAIS RUNCIS.

Kārlis Skalbe – Dzīvības siltums

Kārlis Skalbe ir viens no tiem latviešu autoriem, ko skolas laikā nespēju novērtēt, bet, gadiem ejot, apbrīnoju aizvien vairāk. Tas ir līdzīgi kā bērnībā, staigājot pa Rīgu. Skaistās piecu un sešu stāvu ēkas, kā arī pieticīgās, mazāk krāšņās, bet nereti ar savu odziņu esošās divstāvu ēkas bija ļoti pierastas un nešķita nekas īpašs. Bet tagad,Read More »Kārlis Skalbe – Dzīvības siltums

Masks, Vozņaks un nozares pētnieki aicina apturēt liela mēroga MI sistēmu izstrādi

Pēdējo pāris nedēļu laikā mākslīgais intelekts (MI) bijis tehnoloģiju pasaules centrā, ko lielā mērā sekmēja tieši “OpenAI” jaunākā AI modeļa GPT-4 izlaišana. Ikviens uzņēmums, kuram ir iespējas, savos produktos un pakalpojumos integrē MI un sacenšas, kurš piedāvās spējīgāko risinājumu. Atsaucoties uz nopietniem riskiem sabiedrībai un cilvēcei, tehnoloģiju pasaules līderi un mākslīgā intelekta pētnieki parakstījuši atklātu vēstuli, aicinot visā pasaulē apturēt liela mēroga MI eksperimentus.

Publicētajā vēstulē norādīts, ka “mākslīgā intelekta laboratorijas pašlaik ir iesaistītas nekontrolējamās sacīkstēs, lai izstrādātu un ieviestu mašīnmācīšanās sistēmas, kuras neviens – pat to veidotāji – nevar saprast, paredzēt vai droši kontrolēt. Vēstules parakstītāji aicina nekavējoties vismaz uz 6 mēnešiem apturēt tādu MI sistēmu apmācību, kuras ir jaudīgākas par GPT-4. Ja to nevar īstenot uzreiz, tad būtu jāiejaucas valdībām.

Parakstītāji arī uzsvēruši, ka MI laboratorijām un neatkarīgiem ekspertiem vajadzētu izmantot šo pauzi, lai kopīgi izstrādātu un ieviestu vienotu drošības protokolu kopumu progresīvai MI risinājumu izstrādei, ko stingri pārrauga neatkarīgi ārējie eksperti.

Vēstules parakstītāju vidū atrodami tādi pazīstami tehnoloģiju pasaules pārstāvji kā Īlons Masks, “Apple” līdzdibinātājs Stīvs Vozņaks, “Skype” līdzdibinātājs Jāns Tallins, kā arī vairāki labi zināmi mākslīgā intelekta pētnieki un nozares uzņēmumu vadītāji. Kopumā vēstuli līdz šim parakstījušas vairāk nekā 1000 personas.

Durstīgā labsajūta

Laikā, kad vairākus gadus dzīvoju pie jūras, aktīvi aukstajā laikā roņoju jeb nodevos aukstumpeldēm. Mani lielākie izaicinātāji bija vējš, sals un ledus, bet, ja vien jūra nebija aizsalusi, sakodu zobus un metos iekšā ledainajā ūdenī. Neliegšos, pirmajās reizēs to darot, vajadzēja sakopot visas drosmes rezerves, jo tiklīdz pēdas pieskārās stindzinošajam ūdenim, smadzenes mēdza taurēt: “Ei, trakā, ko tu tagad dari?!”. Un arī vēlāk īpaši vieglāk nekļuva, dažreiz pūšot aukstam vējam, kamēr ātri metu nost drēbes, teju izsprāga asaras un gribējās mest mieru. Nu kāpēc es to daru? Bet atbilde vienmēr bija turpat – pēcsajūtas dēļ. Kad nāc ārā no ūdens, ķermeni pārņem patīkama kņudoņa un tik eiforiska sajūta, ka vienkārši nespēju bez tās iedomāties ikdienu (tagad, kad jūra vairs nav tuvumā, iztieku ar kotrastdušu un ikreiz aplejoties ar ledainu ūdeni joprojām kaifoju).

Tad, kad man piedāvāja izmēģināt Pranamat Eco akupunktūras paklājiņu, jau apmēram gatavojos tādam pašam mazohistiski patīkamam piedzīvojumam kā aukstumpeldes. Vispār jau es esmu tāda ‘pātagas – burkāna’ metodes fane, piemēram, man patīk sportojot domāt cik labi es jutīšos pēc tam. Vai ejot garā pārgājienā, sapņot kā pēc tam izstiepšu kājas dīvānā un lasīšu grāmatu.

Tātad mans jaunais draugs ezis jeb akupunktūras paklājiņš un spilvens ieradās pie manis aptuveni pirms mēneša. Tā kā man ļoti patīk parūpēties par ķermeni jau no rīta, tad vienmēr pēc pamošanās dodos izskriet vai garākā pastaigā, lai iekustinātu labsajūtas sviras. Pēc tam duša, pašmasāža un ādas pabarošana ar eļļiņām un krēmu. Tagad manam rīta rituālam pievienojās vēl viens – aptuveni 10 minūšu pavadīšana uz akupunktūras paklājiņa un spilvena, ļaujot masāžas adatiņām iedarboties gan dupša, muguras un galvas zonā, gan apgriežoties otrādi uz vēdera un augštilbu priekšpuses. 

“Oi, au, au, auuuuuu…”, apmēram šāds izsauciens manā galvā griezās uz riņķi pirmoreiz apguļoties uz Pranamat Eco paklājiņa. Sajutos kā uzgūlusies ezim, tas ir, vairākiem ežiem vienlaicīgi un, godīgi sakot, pirmā reakcija bija ļoti spēcīga vēlme lekt gaisā un pietaupīt sev šīs mocības. Tad nu uzreiz atgādināju sev sajūtas pie -2 grādiem ejot iekšā jūrā, kura ir sekla un, lai sasniegtu punktu, kur var iemērkties ar visu ķermeni, gribās jau piecreiz skriet atpakaļ krastā. Instrukcijā gan ieteikts sākumā paklājiņu izmantot ar kokvilnas apģērbu mugurā un pakāpeniski pāriet uz kailas ādas pieskaršanos adatiņām. Bet tā jau nebūšu es, ja neiešu uz pilni klapi uzreiz! Fotogrāfijās, protams, esmu redzama apģērbusies – kokvilnas šortos un krūšturī, bet realitātē uz paklājiņa guļos kaila. Tad nu skaitu kā mantru vienkārši viens, divi, trīs, četri…. 

Sākumā jūtama ļoti durstoša sajūta, taču, kad tai tiek pāri, visu ķermeni pārņem patīkams siltums un kņudoņa, tieši tad var sākt baudīt masāžas sajūtu un gribas atslābināties un palikt uz paklājiņa ilgāk. Pēcāk apgriezties un atkal sakost zobus uz brīdi un izturēt jaunu prāta portesta vilni, bet nu atkal jau domājot par ‘burkānu’ jeb patīkamo pēcsajūtu.

Pēc pirmajām lietošanas reizēm, kad sāku izmantot paklāju un spilvenu jau kopā, burtiski uzreiz pamanīju ārkārtīgu viegluma sajūtu, kaut ko līdzīgu, kā tās ir pēc sporta. Bet klāt nākot vēl īpašam enerģijas vilnim, kā pēc labas masāžas, kad spranda jūtas īpaši palutināta un pleci patīkami atslābuši. Lietojot paklājiņu un spilvenu plus mīnus katru dienu, āda vietās, kur tiek pakļauta akupunktūras iedarbībai, kļūst tik patīkami mīksta un gluda it kā katru dienu būtu baudījusi Kleopatras cienīgas piena vannas. Nevajag sabīties no apsārtuma pirmajās minūtēs pieceļoties no paklāja – tas, tāpat kā adatiņu nospiedumi, pazūd pēc 10-15 minūtēm.

Kāpēc tieši Pranamat Eco zīmola izvēlē? Man patīk gan paklājiņa un spilvena materiāls, jo ražošanā izmantoti videi draudzīgi produkti kā kokvilna, koksriekstu šķiedra un lins, bet paši masāžas elementi, lotosa ziediņi, ir izgatavoti no HIPS plastikas (videi draudzīgākās plastikas, kas ļauj taupīt energoresursus). Protams, arī patīkamais fakts, ka tas tiek ražots Latvijā, turklāt produktam ir 5 gadu garantija, kas vien liecina par augsto kvalitātes izpildījumu.

Vispār mazliet paglaudīšu sev pa spalvai jeb uzslavēšu, jo, ja sāku kaut ko darīt labsajūtas labā, tad cenšos ieradumu nostiprināt un piekopt regulāri. Noteikti zinu, ka akupunktūras paklājiņš un spilvens ir vērtīgs papildinājums, kuru izmantošana no rītiem man sniedz kolosālu dopingu. Tiešām ir tāda sajūta, ka no rītiem tagad mani ir kārtīgi palutinājis kāds neredzams masieris un atbloķējis pāris sastrēgumus plecu rajonā, kas citkārt bija savilkti un dažkārt radīja nepatīkamu saspringuma sajūtu. 

Nākotnē vēlētos savu ‘ežu kolekciju’papildināt arī ar Pranamat-mini paklājiņu, kas piemērots ņemšanai līdz ceļojumā. Nupat kā reiz biju trīs dienas prom no mājām un likās tik jocīgi izlaist savu ikrīta adatu masāžas terapiju. Noteikti skatos arī uz somu, jo pašreiz paklāju un spilventiņu uzglabāju oriģinālā iepakojuma kastē, jo negribas, lai vīrs nejauši uzkāpj uz tā ;). Soma ļautu komplektu uzglabāt daudz ērtākā veidā, turklāt paņemt to līdz arī dodoties ceļojumā ar auto.

Vai es ieteiktu to citiem? Noteikti tādiem kā es, kam patīk sevi mazliet izaicināt, kuri nebaidās no diskomforta sajūtas labuma vārdā un ‘nemet plinti krūmos’ pēc pirmajām mēģināšanas reizēm. Jo tikai tu pats vari sevi motivēt uzgulties masāžas adatiņām, tāpat kā piespiest sevi sportot vai rāpties augšā kalnā. Ja patīk sevi pažēlot, tad varbūt tas drīzāk stāvēs plauktā žēli noputējis.

Tāpēc ceru, ka mēs katrs tomēr varam atrast motivāciju savas labsajūtas uzlabošanai un mazliet sapurināt sevi labas sajūtas vārdā. Vai es pieminēju, ka man ļoti patīk uzkāpt ar pēdām uz masāžas elementiem un mēģināt nostāvēt taisni kādas 20 sekundes? Oho, nu tā ir viena brīnišķīga izaicinājuma sajūta!

Produktu saņēmu sadarbībā ar Pranamat Eco apmaiņā pret lietošanas pieredzes stāstu.




140 vārdu: Eglāju iela Māŗupē

Pēc neatkarības atjaunošanas parādījās arī kārtīgas kartes, un es tanīs atradu savu uzvārdu — Eglāju mājas. Pavisam tādu pussimt, visvairāk acīs iekritušas Jūŗkalnē, kas vismaz kādreiz piedāvāja naktsmītni. Bet, meklējot Eglāju ielu, atrod tik trīs — un visas Pierīgā: Māŗupē, Gaŗkalnē, Saulkrastos. Tas pamudināja apmeklēt šīs ielas. Sāku ar tuvāko — Māŗupes. Kartē redzama sīka, vēl īsti neizbūvēta ieliņa starp Rožu un Kalēju ielu:

Dabā ir divi strupceļa posmi — viens no Rožu ielas, otrs no Kalēju — ar tukšu lauku pa vidu. No Kalēju ielas puses vairāk apbūvēts skats:

Posma dziļumā viena no pēdējām mājām:

No Rožu ielas skats daudz tukšāks:

Īstenībā tik viena ēka ar ciešu koka un tūju žogu, ko var redzēt iepriekšējā attēla tālumā:

Kopumā: Eglāju iela Māŗupē ir maza tuvās Pierīgas ieliņa ar diezgan cienīgām savrupmājām, kur vēl ir brīva vieta apmesties un celt savējo. Jā, nebūtu iebildumu tur dzīvot.

Kura valsts ir lielākā bitkoinu turētāja?

Bikoini valdības

Saskaņā ar 21Shares ziņojumu ASV federālajai valdībai pieder 205 515 bikoini 5,66 miljardu ASV dolāru vērtībā.

21Shares analītiķi ziņo, ka tik ievērojama 205 515 bitkoinu summa nonākusi ASV prezidenta kabineta un federālo aģentūru īpašumā pēc vairākiem lieliem aktīvu arestiem. Tostarp 2020. gada novembrī Silk Road lietā tika konfiscēti 69 369 bikoini, Iļjam Lihtenšteinam un viņa sievai Hēterei Morganei, kas tiek turēti aizdomās par Bitfinex biržas uzlaušanu, tika konfiscēti 94 643 bikoini, bet Džeimsam Čžunam tika konfiscēti 51 326 bitkoini.

Kopumā 2023. gada 25. martā ASV iestāžu rīcībā ir aptuveni 1,06 % no apgrozībā esošā BTC piedāvājuma. Lai sagatavotu kopsavilkuma ziņojumu, 21Shares darbinieki izmantoja Dune Analytics datus par ar ASV iestādēm saistīto adrešu darījumu vēsturi.

21Shares informē, ka ASV amatpersonu rīcībā var būt ievērojami vairāk bitkoinu, jo 205 515 BTC aplēses ir “zemākā robeža”, kas balstīta tikai uz publiski pieejamiem informācijas avotiem. Lai gan konfiscēto bitkoinu krājumi ir mazāki par Grayscale 643 572 BTC rezervēm, tie pārsniedz Microstrategy ar 132 500 BTC un nedaudz atpaliek no Binance bitkoinu maka, kurā šobrīd ir 248 597 BTC. Ja ASV federālās iestādes vēlas, tās var būtiski ietekmēt pirmās kriptovalūtas vērtību, pārdodot daļu aktīvu tirgū.

Omniva un Tet ar saules paneļiem sāk aprīkot pakomātus

Sūtījumu piegādes loģistikas uzņēmums Omniva sadarbībā ar Latvijas tehnoloģiju uzņēmumu Tet šodien, 28. martā, Ķemeros, Jūrmalā, atklājis pirmo uzņēmuma pakomātu, kura darbību nodrošinās uz tā uzstādīto saules paneļu saražotā elektrība. Plānots, ka pēc testa perioda, Omniva ar Tet saules paneļiem aprīkos vēl vismaz 100 savus pakomātus.

Uzņēmumu veiktās aplēses liecina, ka gada griezumā saules paneļi saražotu gandrīz 90% no pakomātam nepieciešamās enerģijas, bet saulainākajos mēnešos saules paneļu produktivitāte pret iekārtas elektrības patēriņu sasniegtu pat 150%.

“Mūsu uzņēmuma stratēģija paredz pakāpenisku pāreju uz ilgtspējīgām tehnoloģijām jomās, kuras tas ir iespējams. Pāreja uz saules radīto enerģiju vidējā termiņā ne tikai samazinās mūsu izmaksu pozīcijas, bet arī būs vēl viens solis Omniva ceļā uz CO2 neitralitāti. Esam gandarīti, ka tirgū arvien vairāk ir pieejamas tehnoloģijas, kuru darbības principi atbilst gan ilgtspējas lielajiem uzstādījumiem, gan arī ražotāju un pakalpojumu sniedzēju vajadzībām tehnoloģijas efektivitātes un veiktspējas jomā,”  uzsver Omniva vadītāja Latvijā Beāte Krauze-Čebotare.

“Aprīkojot 100 pakomātus ar saules paneļiem, ietaupītā enerģija ļautu mērot vairāk kā 600 000 km ar elektroauto,” saka Tet valdes priekšsēdētājs Uldis Tatarčuks. “Šis ir viens no piemēriem, kā ar reālām darbībām varam soli pa solim tuvoties vīzijai par energoneatkarīgu Latviju. Prieks, ka radošā ideja – ar saules enerģiju gandrīz pilnībā nodrošināt pirmā pakomāta darbību valstī, kas neatkarīgi darbotos kā maza enerģijas sala, uzrunāja mūsu partnerus. Esmu pārliecināts, ka šis ir tikai sākums, jo ir vēl ļoti daudz veidu un iespēju, kas mūsu valsti un pasauli kopumā padarītu vēl zaļāku”

Kā norāda Beāte Krauze-Čebotare, kopumā saules paneļu uzstādīšana uz pakomāta un atbalstošo tehnoloģiju integrācija tajā ir bijis pietiekami izaicinošs process: “Pie dažādu tehnoloģiju savietojamības, saprotams, ka jādomā ne tikai mums, bet arī citām nozarēm. Redzam, ka ar kopējām pūlēm ir gan iespējams atrast ilgtspējīgus risinājumus, gan arī tās realizēt pietiekami ātrā laikā – no idejas, kas uzrakstīta uz salvetes, līdz saules paneļu uzstādīšanai pagāja aptuveni 5 mēneši. Ja grib, tad var!”

Pakomāta darbības nodrošināšanā tiek izmatoti vieni no kvalitatīvākajiem un lielākajiem pasaules līmeņa ražotāja saules paneļiem, kurus raksturo ļoti labi efektivitātes un jaudas rādītāji. Kombinācijā ar invertoru (iekārtu, kas pārveido no saules iegūto enerģiju elektroenerģijā) un gudro skaitītāju, uzstādītie saules paneļi ļaus detalizēti monitorēt saražotās enerģijas apjomu un efektīvu tās izlietošanu.

Omniva Group” ir starptautiska uzņēmumu grupa, kuras pamatdarbība ir sūtījumu loģistikas pakalpojumu (paku un pasta pakalpojumi), digitālo pakalpojumu un starptautiskā tranzīta pakalpojumu sniegšana. Grupas vietējais tirgus ir Baltijas valstis. Grupu veido AS Eesti Post kā mātes uzņēmums un šādi meitas uzņēmumi: Finbite OÜ Igaunijā, UAB Omniva LT un tās meitas uzņēmums UAB Omniva LT Sorting Lietuvā un Omniva SIA Latvijā. AS Eesti Post ir 100% Igaunijas valstij piederošs uzņēmums.

Tet ir viens no lielākajiem tehnoloģiju uzņēmumiem Baltijā, kas attīsta inovācijas un piedāvā kvalitatīvus TV, interneta, elektrības un e-komercijas pakalpojumus, kā arī integrētos IT&T risinājumus uzņēmumiem Latvijā un eksporta tirgos. Uzņēmums ražo savu TV saturu, attīsta OTT-servisus, kā arī piedāvā augsti tehnoloģiskos risinājumus kā mākoņskaitļošana un IT drošība. Tet ir viens no lielākajiem un atpazīstamākajiem darba devējiem Latvijā ar vairākiem meitas uzņēmumiem.

Twitter Blue visā pasaulē nogalinās iepriekšējos zilos ķeksīšus

Paziņots, ka Twitter Blue maksas servisa nonākšana visās pasaules valstīs izraisīs neizbēgamo – tiks atņemti vecie, zilie, nopelnītie ķeksīši. Jau no šī gada 1. aprīļa Twitter sāks atņemt esošos zilos ķekšus pie lietotājvārda.

Twitter Blue kopš marta sākuma pieejams vairumā Eiropas valstu, to skaitā ir Nīderlande, Polija, Īrija, Beļģija, Zviedrija, Rumānija, Čehija, Somija, Dānija, Grieķija, Austrija, Ungārija, Bulgārija, Lietuva, Slovākija, Latvija, Slovēnija, Igaunija, Horvātija, Luksemburga, Malta un Kipra. Pakalpojuma maksa lielākajā daļā Eiropas (ieskaitot Latviju) ir 11 eiro mēnesī. Tas attiecas gan uz Android, gan iOS izmantotājiem. Gada maksa par Twitter Blue ir nepilni 115 eiro.

Twitter Blue maksājošie klienti tiek pie dažām parastajiem mirstīgajiem nepieejamām iespējām:

  • labot un atsaukt savus ierakstus;
  • laglabāt noderīgo saturu;
  • pielāgota lietotnes navigācija;
  • īpašais lasīšanas režīms, kas ļauj ērtāk izlasīt garākus ierakstus;
  • augšupielādēt garākus video;
  • mazāks, bet ne pilnībā izskausts reklāmu apjoms;
  • ievietot garākus ierakstus, kas sasniedz līdz 4000 zīmēm;
  • SMS divfaktoru autentifikācijas iespēja (2FA vienreizējā koda ģenerēšana lietotnē ir daudz drošāka par SMS).

Twitter Blue is now available globally! Sign up today to get your blue checkmark, prioritized ranking in conversations, half ads, long Tweets, Bookmark Folders, custom navigation, Edit Tweet, Undo Tweet, and more. Sign up here: https://t.co/SBRLJccMxD

— Twitter Blue (@TwitterBlue) March 23, 2023

Tagad ar spārniņiem

vara bungas: Šī ziņa no Sumu reģiona var iezīmēt nopietnu pavērsienu karā. RU aviācija sāk izmantot JDAM-ER analogus aviācija bumbu uzlabošanas moduļus УМПК (универсальный модуль планирования и коррекции). Šie moduļi ļauj pārvērst parasto – “stulbo” aviācijas bumbu, kādu RU ir pilnas noliktavas, par augstas precizitātes, tālās darbības “viedo” šāviņu, ko var palaist neieejot pretinieka PGA darbības zonā. Tieši bailes no ukraiņu PGA ierobežoja RU aviācijas spējas šajā katā. Ja RU izdosies organizēt šo moduļu masu ražošanu, tas var izmainīt krievu taktiku , kādu mēs līdz šim redzējām. Ļoti bīstams pavērsiens, jo ipaši kauju par Bahmutu, Avdijivku un Uhledaru kontekstā.

PS UA jau lieto JDAM-ER komplektus, bet trūkst bumbvedēju, RU viss ir otrādi.

vēl

Viens vilnis

Iepazīšanās diena jaunajā darbiņā. Tiek servēts labs armanjaks, kuru kāds kolēģis bezceremoniāli ielej plastmasas bļodiņā un, turēdams to kā smalkāko glāzi, laiski malko.

“Santa”: Vietas, kas jāredz vismaz vienreiz dzīvē

Žurnāla “Santa” 2023.gada aprīļa numurā ir publicēts mans komentārs par to, kuras ir trīs vietas, uz kurām iesaku doties vismaz reizi dzīvē. Man mīļāko vietu tops ir nemainīgs jau vairākus gadus – ASV, Argentīna un Dievidkoreja. Par tām detalizēti esmu stāstījus arī blogā.

Raksti par Argentīnu:

Patagonijas dienvidi

Patagonijas ziemeļi

Buenosairesa

Ibera mitrāji

Igvasu

Raksti par Dienvidkoreju:

Seula

Surikātu kafejnīca

Hanbok pieredze

Demilitarizētā zona

Busana

Čedžu

Raksti par ASV blogā ir ārkārtīgi daudz, tāpēc daži košākie:

ASV rietumu krasts

Ko redzēt Floridā

Teksasa

Ņujorkas apskates vietas

"Sievietes dzīve jāvelta bērniem!" – kā vīramāte noskaņo bērnus pret mammu

"Gribu padalīties ar savu problēmu, kas nu jau sāk ietekmēt arī manus bērnus. Esmu strādājoša māmiņa, un diezgan svarīga manas dzīves sastāvdaļa ir arī darbs. Nevarētu teikt, ka tā nu ir kāda karjera, bet vairāk izdzīvošanas un arī attīstības jautājums," savu bēdu stāstu sāk kāda portālā reģistrētā māmiņa.

(ne)savtība

Skatos, ka neilgi pirms katra jaunā darba cēliena esmu ziedojusi asinis.

LG izziņo 2023. gada televozoru modeļus

LG izziņo 2023. gada televozoru modeļus

LG Electronics (LG) izziņo 2023. gada televizoru modeļus, starp kuriem ir arī inovatīvie LG OLED televizori. Jaunākie televizori, kas aprīkoti ar uzņēmuma jaunākajām tehnoloģijām un veidoti ap tā jauno vīziju – Sync to You, Open to All (Pielāgots jums, pieejams visiem) –, nodrošina pirmšķirīgu skatīšanās un lietotāju pieredzi, kuru iespējams pielāgot lietotāja vajadzībām, vēlmēm un gaumei. Šī gada LG televizoru modeļi uzsāk jaunu televīzijas laikmetu, izceļot televizoru kā mājas multimediju centru, kas nepārtraukti paplašina un bagātina ikdienas dzīvi.

Uzņēmuma jaunākie OLED televizori, kas ir šī gada piedāvājumu uzmanības centrā, nodrošina skatīšanās pieredzi, kādu spēj sniegt tikai LG OLED tehnoloģija. Jaunākie modeļi piedāvā augstākās kvalitātes pašizgaismota attēla kvalitāti, precīzas attēla apstrādes tehnoloģijas un uzlabotu webOS platformu, kas nodrošina vēl viedākas funkcijas, kā arī piekļuvi aizvien plašākam pakalpojumu piedāvājumam.

LG iepazīstināja pasauli ar pirmo OLED televizoru pirms desmit gadiem, un kopš tā laika uzņēmums ir bijis premium televizoru tirgus līderis.

Viens no jaunākajiem sasniegumiem ir LG SIGNATURE OLED M – 97 collu liels OLED televizors ar Zero Connect tehnoloģiju, kas nodrošina bezvadu video un audio pārraidi –, un OLED T – caurspīdīgs OLED televizors, kas nosaka jaunu telpisko integrāciju un lietotāja pieredzi.1

LG 2023. gada OLED televizoru klāstā ir pilnveidoti G3 un C3 OLED evo sērijas televizori. Pateicoties LG OLED evo tehnoloģijas precizitātei un veiktspējai un jaunajam α9 AI procesoram Gen6, jaunie modeļi nodrošina labāku gaišumu un krāsu precizitāti, kā arī pārsteidzošu attēla skaidrību un detaļas.

Jaunākajā Alpha sērijas procesorā tiek izmantota LG mākslīgā intelekta atbalstītā padziļinātās mašīnmācīšanās tehnoloģija, lai nodrošinātu izcilu attēla un skaņas kvalitāti. AI Picture Pro tagad piedāvā satura kvalitātes uzlabošanu skaidrākiem attēliem, bet OLED Dynamic Tone Mapping Pro palīdz atklāt slēptās detaļas un piešķir katram kadram lielāku izteiksmību.

Vēl viens nozīmīgs šī gada OLED evo G3 sērijas jauninājums ir LG tehnoloģija Brightness Booster Max, kurā ir iekļauta pavisam jauna gaismas vadības arhitektūra un gaismas pastiprināšanas algoritmi, lai palielinātu gaišumu pat par 70%.2 Savukārt Super Anti Reflective tehnoloģijas3 izmantošana efektīvi samazina vizuālos traucējumus.

LG 2023. gada G3 OLED evo modeļiem ir arī estētisks jauninājums, pateicoties nevainojamajam One Wall dizainam.4 Turklāt LG jaunākos OLED televizorus ir viegli pārvietot vai piestiprināt pie sienas, jo tiek izmantots kompozītšķiedras materiāls5, kas samazina katra televizora kopējo svaru. Lai nodrošinātu uzstādīšanas elastību, LG 2023. gada OLED evo C3 sērijas modeļi ir aprīkoti ar grozāmu statīvu6, kas ļauj lietotājiem pagriezt ekrānu atbilstoši viņu skatīšanās pozīcijas leņķim.

LG izziņo 2023. gada televozoru modeļus

Šī gada jaunums ir OLED atbalsta programma Care, kas palīdz lietotājiem nodrošināt LG OLED televizoru nevainojamu darbību. OLED atbalsta programmā iekļauta funkcija Memory Optimizer, kas uzlabo ierīces sniegumu un nodrošina ekrāna/skaņas pašdiagnostiku. Tā arī nodrošina lietotājiem piekļuvi tādām funkcijām, kas palīdz rūpēties par televizora OLED paneli, kā Pixel Cleaning, Screen Move, Adjust Logo Brightness un Care Recommendations. OLED Care programmai iespējams piekļūt jebkurā laikā, izmantojot taustiņu uz tālvadības pults.

Augstākās kvalitātes mājas kinozāles risinājumi – LG OLED televizori turpina atbalstīt Dolby Vision un Dolby Atmos attēla un audio uzlabošanas iespējas.

Labākie videospēļu ekrāni – LG pašizgaismotajiem OLED televizoriem ir īpaši ātrs 0,1 milisekundes reakcijas laiks, zema ievades aizture un līdz pat četriem HDMI 2.1 48 Gbs joslas platuma portiem. LG OLED televizori ir aprīkoti arī ar funkciju Game Optimizer, kas ļauj lietotājiem ātri izvēlēties un pārslēgties starp katram spēļu žanram atbilstošiem ekrāna noklusējuma iestatījumiem, tai skaitā jauno, pielāgojamo Lietotāja noklusējuma iestatījumu un daudzām citām videospēlēm paredzētām funkcijām. Turklāt LG OLED televizoriem ir Game Dashboard – izvēlne, kas nodrošina virkni noderīgu ekrāna iestatījumu un veiktspējas funkciju, kurām lietotāji var ātri piekļūt spēles laikā.

Papildus godalgotajiem OLED televizoriem LG savu plašo 2023. gada televizoru klāstu papildinājis ar jauniem QNED televizoriem. Augstākās kvalitātes LCD televizoros izmantota uzņēmuma Quantum Dot NanoCell Color tehnoloģiju, lai nodrošinātu bagātīgas, precīzas un maksimāli reālistiskas krāsas, kas palīdz radīt neaizmirstamu skatīšanās pieredzi. Jaunākie QNED Mini LED televizori, kas aprīkoti ar QNED Million Grey Scale Block Dimming tehnoloģiju7, spēj nodrošināt OLED televizoriem pielīdzināmu kontrasta un melnās krāsas līmeni.

Apņemoties padarīt tehnoloģijas pieejamākas un vieglāk lietojamas arī cilvēkiem ar invaliditāti, LG ieviesis vairākas papildu funkcijas. Piemēram, nospiežot un paturot skaņas izslēgšanas taustiņu tālvadības pultī LG Magic Remote, tiek atvērta pieejamības izvēlne, kurā lietotāji var atrast Learn TV Remote, kurā tiek parādītas tālvadības pults funkcijas. Uzlabojot pieejamību cilvēkiem ar dzirdes traucējumiem, funkcija Sign Language Zoom ļauj lietotājiem televizorā pielāgot tās zonas lielumu, kurā atrodas zīmju valodas tulks. Tagad lietotāji ar dzirdes traucējumiem var savienot savu dzirdes aparātu ar televizoru, izmantojot Bluetooth savienojumu, vai pievienot raidītāju vienam no televizora HDMI portiem un regulēt skaļumu.

1 Sīkāka informācija par LG OLED M3 un LG OLED T laišanu tirdzniecībā katrā tirgū tiks paziņota, tiklīdz tiks precizēta šāda informācija.

2 Attiecas uz 55/65/77 collu G3 modeļiem, un ir pilnekrāna baltās krāsas mērījums.

3 Attiecas uz 77/88 collu Z3 modeļiem un 55/65/77 collu G3 modeļiem.

4 Attiecas tikai uz G sērijas modeļiem.

5 Attiecas uz 55/65/77 collu G3 modeļiem, 42/55/65/77 collu C3 modeļiem un 77 collu A3 modeļiem.

6 Grozāmais statīvs G sērijas televizoriem pieejams pēc izvēles. C sērijas televizoriem paredzētā grozāmā statīva pieejamība var atšķirties atkarībā no reģiona.

7 Attiecas uz QNED85 modeli.

Par LG Electronics Inc.

LG Electronics ir globāls inovators tehnoloģiju un plaša patēriņa elektronikas jomā, kas darbojas gandrīz visās valstīs, kurās kopumā nodarbina vairāk nekā 75 000 cilvēku. LG četri uzņēmumi – Home Appliance & Air Solution, Home Entertainment, Vehicle component Solutions un Business Solutions – 2021. gadā kopā pasaulē sasniedza tirdzniecības apjomu vairāk nekā 63 miljardu ASV dolāru apmērā. LG ir vadošais plaša patēriņa un komerciālo preču ražošanas uzņēmums, kas ražo televizorus, sadzīves tehniku, gaisa attīrīšanas risinājumus, monitorus, uzkopšanas robotus, automobiļu sastāvdaļas, un tā premium LG SIGNATURE un inteliģentie LG ThinQ zīmoli ir pazīstami visā pasaulē.

Pastaiga pa apkaimi ar vicemēri Lindu Ozolu

Trešdien, 29. martā, plkst. 16.00 pie jaunā “Mego” Tilta un Sarkandaugavas ielas stūrī notiks tikšanās ar vicemēri Lindu Ozolu, lai dotos apgaitā pa apkaimi un pārrunātu drošības jautājumus un iespējamos risinājumus. Pievienojieties un ar savu balsi ietekmējiet procesu virzību! https://www.riga.lv/lv/jaunums/rigas-pasvaldibas-policija-gatava-nozimigam-parmainam

Pavasara TOP 6 tendences terasēm un balkoniem

Pavasaris ir īstais brīdis, lai atbrīvotos no visa vecā un nevajadzīgā, un savā vidē ieviestu jaunas interjera dizaina vēsmas un priekšmetus. Lai atbilstoši 2023.gada tendencēm iekārtotu āra terasi, balkonu vai lodžiju, kā arī uzlabotu kopējo atmosfēru savā dzīvesvietā un atpūtas zonā, tirdzniecības centrs internetā 220.lv kopā ar interjera dizaina eksperti Annu Ilmeri dalās ieteikumos.